Składnikiem decydującym o kosztach strony jest forma strony internetowej.

Własna witryna www firmy to taka wizytówka, jaka potrafi rozejść się bardzo szybko. A jeżeli rozchodzi się w odpowiednich kierunkach, może dotrzeć do bardzo dużej liczby nowych klientów. I choćby z tego powodu nie należy lekceważyć potencjału takiej wizytówki. Strona pomaga nam wejść na niezbadane przez nas tereny. Zapewnia o wiele więcej możliwości aniżeli tradycyjna forma promocji. Nie dziwi więc fakt, iż coraz więcej firm stawia właśnie na tą formę reklamy. A wówczas pojawia się pytanie, komu powinniśmy zlecić wykonanie i ile kosztuje strona internetowa.

 

Wykaz cen stron internetowych to zestawienie, jakie pokazuje, jak wiele czynników ma wpływ na to, ile za stronę zapłacimy. Różnice estetyczne i techniczne powodują, iż ceny te balansują od 3 aż do kilkunastu tys. zł. W związku z tym co tak naprawdę ma na nie wpływ? Pierwszym czynnikiem decydującym o cenie, jest wykonawca. Strony o podobnych parametrach mogą różnić się cenowo co zależy od tego, kto je tworzy. Jeżeli to projektant , który pracuje na własny rachunek, to można spodziewać się niższych kosztów. A jeżeli to profesjonalne studio reklamy – wtedy kwota może okazać się znacznie wyższa.

 

Kolejnym elementem, który ma wpływ na cenę, jest typ strony. Musimy zdawać sobie sprawę, iż wyróżniamy aktualnie 2 główne rodzaje stron internetowych. Pierwszy to tak zwana witryna statyczna. Jej celem jest prezentowanie misji, ogólnej propozycji, czy też danych kontaktowych korporacji. Zmian na takiej stronie nie można wprowadzać samodzielnie. Umieszczone na niej informacje pełnią funkcje informacyjną. Drugi rodzaj strony to z kolei strony internetowe , które są oparte na tak zwanym CMS-ie. Ten system umożliwia stałeuaktualnienie informacji. Tak więc ten typ strony ma charakter dynamiczny i doskonale sprawdzi się tam, gdzie bardzo ważne jest aktualizowanie treści, żeby ludzie odwiedzający stronę zawsze mogli być na bieżąco. Kolejnym czynnikiem , który decyduje o cenie jest forma.

 

Forma może opierać się na szablonie i wówczas jest na pewno znacznie tańsza. A może być również wykonana według indywidualnego projektu i wówczas kosztuje znacznie więcej. Zestawiając różne cechy witryn, możemy utworzyć ich swoisty cennik. I tak szablonowe strony statyczne tworzone przez freelencerów to często cena około 2500. Jeśli jednak taką stronę statyczną utworzyć ma profesjonalna firma, wówczas jej koszt wyniesie mniej więcej trzy i pół tysiąca. W sytuacji projektów własnych jest to odpowiednio trzy i pół tysiąca a także 5000. Jeżeli jednakże chodzi o strony internetowe oparte na CMS, to szablony oscylują w granicach od 5.000-7.000 a projekty indywidualne nawet piętnastu tysięcy. I to w tym ostatnim przedziale mieści się między innymi cena sklepu internetowego, który powinien być dynamiczny. Jedynie wówczas może on nadążyć za licznymi zmianami w ofercie i umożliwia użytkownikom sprawne zakupy internetowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *