Nowe silniki benzynowe mają w swoim układzie zamontowany tzw. filtr stałych cząsteczek.

Nowe silniki benzynowe posiadają w naszym układzie zamontowany tak zwany filtr stałych cząstek. Na czym właściwie polega jego praca? Mówiąc najprościej na tym, ażeby wydostające się na zewnątrz z silnika wszelkie spaliny zostały należycie oczyszczane z cząstek sadzy, czyli węgla, który nie został spalony. Jego budowa i zasada działania jest stosunkowo intuicyjna, nie zmienia to jednakże faktu, iż element ten wymaga okresowego czyszczenia oraz regeneracji.

Z całą pewnością nie dokona tego sam właściciel samochodu, gdyż regeneracja DPF (DPF to skrót od gasoline particulate filter) przeprowadzona być może jedynie w fachowym punkcie. Warto do tego celu wybrać taki, który zajmuje się takimi usługami już od jakiegoś czasu a także stosuje takie technologie, które zdołają przywrócić blisko sto procent sprawności zanieczyszczonego i zapchanego filtra.

Bardzo często odbywa się to w taki sposób, iż nie trzeba w takim miejscu zostawiać całego pojazdu — wystarczy sam wyżej wspomniany detal, a odbiór gotowego następuje za parę dni. Dobrzy specjaliści prócz oczyszczania (szczegółowego przetkania wszelkich kanalików) przeprowadzą właśnie wspomnianą wyżej regenerację, a więc odbudowę galwanicznej powłoki. Często na tego typu usługę  jest zresztą udzielana gwarancja, przynajmniej tak powinno być. Niekiedy posiadacz auta może liczyć również na szczegółową diagnostykę, a zatem badania które pokażą, jakie są powody zanieczyszczeń takiego filtra i w jaki sposób możemy ów proces opóźnić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *