Architekci są zmuszeni zatroszczyć się o dużą sumę na odpady segregowane.

W dobie nowego budownictwa oraz coraz większego rozrostu miast, stawia się duży nacisk na ekologię a także ochronę przyrody. Coraz więcej ludzi w aglomeracjach powoduje duże zapotrzebowanie na nowe lokale mieszkalne. Architektura miejska usiłuje wyjść na przeciw potrzebom nowych mieszkańców i stara się ustawiać bloki tak, aby nie zaburzały przepływu powietrza, a dodatkowo dostarczały dużo zielonej przestrzeni dla ludności. Co więcej, coraz to częściej możemy spotkać się z potrzebą ludzi, jaką jest zadbanie o czystość w mieście i ekologię. Takie nastawienie powoduje, że architekci są zmuszeni zatroszczyć się o bardzo dużą ilość koszów na segregowane odpady, koszów na nieczystości po zwierzętach domowych, oraz przede wszystkim bardzo dużą ilość ścieżek dla rowerzystów oraz dróg dla pieszych. Zatłoczenie w miastach wywołuje zwielokrotnioną liczbę aut na drogach, a co skutkuje powstającymi zakorkowanymi ulicami w dowolnej części miasta.

Coraz większa ilość osób, usiłuje oszczędzić swój czas a także przesiada się na odmienne środki lokomocji aniżeli własny samochód. W ogromnej liczbie przypadków są to autobusy oraz tramwaje, jednakże coraz częstszym wyborem są rowery a oprócz tego elektryczne hulajnogi. Jak w wypadku hulajnóg, nie jest problemem jej złożenie i zapakowanie w futerał oraz przenoszenie ze sobą, tak w wypadku roweru, nie nie jest to proste. Nie mamy, żeby nasz rower złożyć oraz zabierać ze sobą na uczelnię czy do pracy, w związku z czym blokada parkingowa są coraz to bardziej potrzebne na planie każdego rozwijającego się miasta. Powinny znaleźć się przy każdym większym obiekcie w mieście, a dodatkowo muszą posiadać właściwą ilość stanowisk. Coraz to częściej możemy spotkać bardzo duże parkingi rowerowe, jakie są zadaszone, oraz mają odpowiednie zabezpieczenia przed kradzieżą. Jednak, mimo zwiększającej się ilości takowych miejsc, ciągle będziemy mogli spotkać się z opinią, że wciąż jest ich zbyt mało, bądź już obecne są źle zaprojektowane. Są małe oraz są ustawione w niedogodnych miejscach, przez co teren zajmowany jest przez motory, a nawet pojazdy samochodowe.
Powoduje to, iż właściciel roweru nie może skorzystać z wyznaczonego miejsca a także musi poszukiwać innej możliwości przy słupkach oraz barierkach. Dlatego też tak istotne jest, ażeby na planie ośrodka miejskiego znaleźć odpowiednio położone miejsca dla rowerów, jak i odpowiednio je zaprojektować bez wyrządzania szkody innym. Miasto dba też o osoby, które nie posiadają własnych środków komunikacji i stworzyło system , w którym wypożyczamy sprzęty na minuty. Taki system funkcjonuje w każdym rozwijającym się mieście, ma dużą ilość sprzętów oraz miejsc parkowania, gdzie możemy po upływie czasu oddać rower. Tego typu miejsca w znaczącej liczbie przypadków są zlokalizowane przy przystankach lub większych skupiskach ludzi jak centrum handlowe czy rynek. Ta inicjatywa, wspiera osoby, które pragną być przyjazne dla środowiska, prędko przemieszczać się po mieście, ale nie mają możliwości mieć swojego sprzętu. W rozwijających się ośrodkach miejskich takie rozwiązania będą niezbędne na każdej drodze oraz przy każdym budynku.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *